Zbiory

![]() | „Wychowanie słuchowo - werbalne dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym" Ewa Kulczycka Dr Ewa Kulczycka jest adiunktem w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Od czasu studiów surdopedagogicznych zainteresowanie rozwijaniem języka dzieci niesłyszących pogłębia pod kierunkiem prof. dr hab. Urszuli Eckert. Jako nauczyciel dzieci niesłyszących w Instytucie Głuchoniemych w Warszawie, a potem pracownik naukowy uwagę swą kieruje na uwrażliwianie resztek słuchowych i rozwijanie tą drogą umiejętności językowych dzieci z wadą słuchu.Celem tej książki jest pokazanie istoty i warunków stosowania metody audytywno - werbalnej w rewalidacji dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym. Stanowi ona interesujący materiał naukowy i dydaktyczny dla surdopedagogów, nauczycieli szkół integracyjnych, surdologopedów, studentów pedagogiki, rodziców dzieci niesłyszących. Źródło: nota wydawnicza | |
![]() | „Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej” Aniela Korzon Katarzyna Plutecka Zasada integracji treści kształcenia ułatwia nie tylko zrozumienie ustrukturowanej wiedzy i podstawowych technik pracy umysłowej, ale ma też znaczący wpływ na kształtowanie się trwałych zainteresowań, stanowiących źródło aktywności poznawczej dziecka. Ponadto sprzyja wykorzystywaniu różnorodnych metod nauczania, szczególnie tych aktywizujących, rozbudza motywację w przyswajaniu wiedzy i ćwiczy operatywność w zastosowaniu zdobytych wiadomości i umiejętności do rozwiązywania problemów o charakterze teoretycznym i praktycznym. Jej wyjątkową rolę dla wszechstronnego rozwoju dziecka podkreślają nie tylko pedagodzy, ale również psycholodzy, wyjaśniając, że czynności integrujące przekazywaną wiedzę uwzględniają i doskonalą umiejętność syntetycznego spojrzenia [...], ułatwiają opanowanie nowych treści, służą operatywności zdobytej wiedzy, a także aktywizują normalny stan czynnościowy mózgu, który ma zawsze charakter integracyjny. Źródło: fragment „Wstępu” | |
![]() | „Wymowa dzieci niesłyszących. Analiza audytywna i akustyczna" Anita Trochymiuk Książka ta jest jedną z niewielu polskich prac dotyczących zaburzeń mowy, badanych za pomocą metod fonetyki akustycznej. Jest to pierwsza w Polsce akustyczna ocena efektów metody fonogestów, z którą surdologopedia wiąże nadzieje na bardziej satysfakcjonujące wyniki procesu uczenia języka i mowy osób niesłyszących. Praca Anity Trochymiuk szeroko i precyzyjnie prezentuje dotychczasową wiedzę o trudnościach w realizacji systemu fonologicznego przez głuchych. Źródło: nota wydawnicza | |
![]() | „Agresja a wychowanie. Czy dzieci mają prawo do agresji?" Jan-Uwe Rogge Poczucie własnej wartości jest podstawą umiejętności rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie z frustracją. Kto akceptuje siebie jako człowieka, ma wsparcie i wskazaną drogę, ten radzi sobie w sposób konstruktywny z konfliktami, szanuje i respektuje w sporze innych, przestrzega zasad, uczy się radzić sobie z agresją i nie udaje, że jej nie ma. Jednocześnie stara się ją pohamować lub ograniczyć. Nie tłumi jej jednak w sobie i nie przenosi na przedmioty czy drugiego człowieka. Jak to zrobić? Autor niniejszej książki nie tworzy nowych teorii pedagogicznych, ale proponuje kilka takich właśnie ścieżek, które z pewnością pomogą odnaleźć się w gąszczu problemów związanych z tematem: "Agresja i przemoc". Źródło: nota wydawnicza | |
![]() | „W świecie bajek" Dorota Dańska, Marianna Krawiec Jest to zestaw ćwiczeń skierowany przede wszystkim do dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. Publikacja jest oparta na uproszczonych wersjach językowych wybranych bajek, baśni i legend, zrozumiałych dla dzieci z niepełną kompetencją językową. Teksty zostały wzbogacone o zestawy kontrolne, na które składa się komplet materiałów weryfikujących rozumienie i utrwalających znajomość treści bajek. Źródło: nota wydawnicza | |
![]() | Jagoda Cieszyńska - seria logopedyczna: „Kocham czytać" Seria logopedyczna przeznaczona do wczesnej nauki czytania dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz starszych - zagrożonych dysleksją, z wadami wymowy. Publikacja polecana przez Zespół Diagnozy i Terapii przy Ośrodku dla Dzieci Niesłyszących w Krakowie. | |
![]() | „Kocham mówić. Historyjki obrazkowe z tekstami" Jest to pomoc dla logopedów, neurologopedów, nauczycieli przedszkoli, szkół powszechnych i specjalnych, rodziców i opiekunów. „Kocham mówić" jest przeznaczone do ćwiczeń kształtowania systemu językowego, między innymi: * dzieci z niezakończonym rozwojem mowy * dzieci z opóźnionym rozwojem mowy * dzieci z dysleksją * dzieci niesłyszących * dzieci z implantem ślimakowym * uczniów ze specyficznymi problemami w uczeniu się | |
![]() | „Kocham się uczyć" Ćwiczenia odwracania wzorów dla wszystkich dzieci uczących się czytać, a także dla uczniów leworęcznych, ze skrzyżowaną lateralizacją oraz dla przedszkolaków zagrożonych dysleksją. Są pomocą do wykorzystania w przedszkolach, gabinetach logopedycznych, podczas zajęć reedukacyjnych i rewalidacyjnych. Źródło: nota wydawnicza | |
![]() | „Przewodnicy w świecie ciszy. Poradnik dla rodziców dzieci z wadą słuchu” Joanna Domeradzka – Kowalkowska Jest to książka, w której zawarte są wskazówki przydatne rodzicom w pracy rewalidacyjnej z ich dziećmi. Autorka na podstawie własnych doświadczeń oraz obserwacji pracy surdologopedów zamieściła w niej najistotniejsze z punktu widzenia rodziców porady, a także propozycje zajęć z dziećmi. Źródło: nota wydawnicza | |
![]() | "Wybrane aspekty społecznego funkcjonowania młodzieży niesłyszącej i słabo słyszącej" Marta Wójcik Niniejsze opracowanie jest próbą opisu wybranych aspektów społecznego funkcjonowania gimnazjalistów z wadą słuchu w ich własnym środowisku – wśród innych niesłyszących lub słabo słyszących. Jest to także próba odpowiedzi na pytanie: czy i jakie relacje zachodzą między posiadanymi umiejętnościami porozumiewania się a poziomem przystosowania społecznego, zachowaniami empatycznymi, funkcjonowaniem w grupie rówieśniczej czy poziomem samooceny. Źródło: nota wydawnicza | |
![]() | Małżeństwa mieszane (osoba z uszkodzonym słuchem – osoba słysząca) Urszula Bartnikowska W prezentowanej książce autorka przedstawia wyniki badań dotyczących nie tylko sposobów i efektów porozumiewania się w związkach, gdzie jedno z małżonków ma uszkodzony słuch, ale również próbuje odpowiedzieć na pytanie dotyczące motywów zawarcia małżeństwa z osobą "odmienną"; a także przedstawia sytuację dzieci w rodzinie stworzonej przez małżeństwo mieszane. | |
![]() | „Morze ciche” Jeroen Van Haele Urodziłem się za wcześnie. Zbyt wcześnie rano. Lepiej urodzić się wieczorem, wtedy się i słyszy i umie mówić. Rano rodzi się głuchym i nie umie się mówić, w południe tylko się słyszy, a jak się rodzi wieczorem, umie się wszystko. Emilio jest głuchy i mówi z trudem. Na szczęście jest Javier, sąsiad. Rozumie Emilia bez słów i tłumaczy mu, jak „usłyszeć” szum morza. Poetycka, mądra opowieść o przyjaźni i rozstaniu. Historia, która daje wiarę w sens życia, nawet wtedy, gdy świat nie chce nas usłyszeć. Źródło: nota wydawnicza | |
![]() | „Wyszłam z krainy ciszy. Historia głuchoniemej dziewczyny, która odzyskała słuch” Fiona Bollag Oto historia dziewczyny, która przyszła na świat z wrodzoną głuchotą. Początkowo nikt się nie zorientował, że Fiona nie słyszy. Musiała się nauczyć odczytywać słowa z ruchu warg. Nie miała pojęcia, jak może brzmieć muzyka. W wieku 16 lat poddała się zabiegowi wszczepienia nowoczesnego urządzenia - implantu ślimakowego. Od tego czasu żyje w zupełnie innym świecie. Jest młodą energiczną kobietą, która wie, jak wielkim darem jest słuch - ale również ma świadomość, że okres przeżyty w krainie ciszy też nie był czasem straconym. Bowiem właśnie wtedy znalazła w sobie siłę, aby poznawać świat pozostałymi dostępnymi zmysłami. Fiona chciałaby się wsłuchać w serca bliźnich. Pragnie też być słyszana przez innych. Wszystkim tym, którzy zmagają się z jakimś problemem zdrowotnym, chciałaby dać promyk nadziei. Wzruszająca powieść, która wszystkich podniesie na duchu. Źródło: nota wydawnicza | |
![]() | „Świat w moich dłoniach. Życie bez słuchu i wzroku” Peter Hepp To wzruszająca historia życia człowieka ciężko doświadczonego przez los, który nigdy się nie poddał i któremu udało się odnaleźć własne szczęście. W polskim piśmiennictwie jest bardzo mało publikacji o problemach ludzi głuchoniewidomych; zupełnie brak pozycji o charakterze beletrystycznym, pamiętnikarskim. Jest to właściwie jedna z pierwszych tego typu publikacji, nie licząc książek poświęconych Helenie Keller. Źródło: „Świat Ciszy” | |
![]() | „Sprężyna” Małgorzata Musierowicz Małgorzata Musierowicz urodziła się w Poznaniu, gdzie ukończyła Wydział Grafiki w PWSSP. Jej niezwykle popularne, pełne humoru książki dla dzieci i młodzieży zdobyły wiele prestiżowych nagród w kraju i za granicą. W roku 2008 przyznano Małgorzacie Musierowicz Medal Polskiej Sekcji IBBY za całokształt twórczości. „Sprężyna” to 18 tom cyklu „Jeżycjady”. Ta śmieszna, miła i wzruszająca powieść Małgorzaty Musierowicz odpowiada na pytanie: kto był sprężyną ważnych wydarzeń w rodzinie Borejków i omawia dalsze losy ulubionych bohaterów. | |